"Det går bra nu..."?

Jag har egentligen inte tid att printa ner mina tankar. Men jag behöver ta en paus och reflektera.

HERREGUD va allt går i ultrarapid. Det går undan alltså. Just nu är det kaos, jag tror inte att det är strukturerat kaos utan KAOSKAOS. Men det är på ett positivt sätt.
Sedan 31/12 har jag varit arbetslös - krisens fel. Kändes som om det var nattsvart att få tag i jobb, men jag tror faktiskt inte att jag tappade hoppet på riktigt.
Nu står jag här med ett jobb, en ny stad och en ny lägenhet. På söndag går första flytten. Till grannlägenheten, vi ska byta. Dom får en större och jag får en mindre och billigare. Den ska sen hyras ut i andra hand - men kommer jag tillbaka till staden och är arbetslös så har jag en bra hyra. Det tackar vi för. haha.. jag planerer för arbetslöshet! :) nej då.
Andra flytten går till den nya staden, nästa helg.

Det blir nog bra - jag tror faktiskt det... på riktigt. Vilken utmaning och nystart i livet.
Vännen H berättar om mig som en solskenshistoria säger hon. Att man inte ska tappa hoppet och att det ljusnar när man minst anar det.
Efter att jag fått jobbet jag tackat ja till - har det kommit in TRE ytterligare "erbjudanden" om jobb. Oh my... Det ena jobbet som dom frågade om jag var intresserad av är nog kanske ett drömjobb. Men jag får inte vara bitter. Kunde ju ha tackat ja till att vara med i rekryteringsprocessen trots att jag har tackat ja till ett annat jobb. Men samvetet och bristen på energi gjorde att jag tackade nej.
Och inte för att skryta ;), men jag har inte sökt något av dessa jobb - inte dom tre jag skrev om och inte heller det jag tackat ja till. Fan .. det är GRYMT!

Nu har jag egoboostat lite och ska nu fortsätta i mitt kaos. Vågar jag säga att jag är lycklig?! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0