"J står när dom andra faller"??

Guuu ... Just nu så känns det som om jag är den enda i min vänskapskrest som inte är inne i en separation. Och detta beror ju till viss del på att jag är singel sedan 4 (!) år. Jag arbetar numer extra som samtalsterapeut och ger råd och lyssnar. Frågeställingen är självklar: VARFÖR GÖR ALLA SLUT NU?! Finns väl inget rätt svar kanske. Men jag skulle nog vilja säga att många genomgår en stor förändring i sina liv just nu och på den förndringskarusellen får inte partnern plats.

På två vis så tycker jag att detta är lite bra.
1. Jag är inte ensam singel längre
2. Jag inser att det finns folk i min närhet som mår sämre än jag - och därmed så ser jag mina egna proble med andra ögon..
- detta är väldigt egoistiskt det vet jag. Men det finns nog några som kan hålla med mig. Eller?!

Men på många plan så tycker jag att det är väldigt tråkigt och ledsamt. Folket blir främlingar för varandra och på en sekund så är alla fina minnen som bortblåsta. Även om man skiljs som vänner så verkar det som om det fina i förhållandet är som bortblåst och man känner inte varandra längre. Jag kan inte komma ihåg att det var så när det tog slut med J... men kanske har jag glömt hur det var...

aja... Samtalsterapeuten ska ta en dusch nu och sedan sova för att fylla på med energi för morgondagen. Det kan bli en tuff dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0