mitt 2009

2009 var ett knepigt år. Det hände såååå himla mkt och det är jag otroligt glad för.

Januari
- Firade in året med vännen H. Jag var genomförkyld. Vi gjorde god mat och pratade om året. Det var ett bra nyår. Vi skålade, tittade på fyrverkerier och jag gick hem i natten för att sova.
- Det började i arbetslöshet, 1/1 2009 var min första arbetslösa dag NÅGONSIN. Knepigt, men jag tror faktiskt att jag tyckte det var skönt. Det är alltid jobbigt att inte välja själv när man vill gå, men jag hade nog en känsla av att det var bäst såhär.
- Såhär skrev jag 090104: "Säger iaf HEJ 2009 och hoppas att året blir mycket mycket bättre än slutet av 2008 - som inte kunde blitt så mkt sämre.
Dissad, arbetslös och sjukling. Det var dom sista dagarna av 2008 det... hejja hejja ...
"
Om jag bara visste.
- Tydligen så försökte jag sluta snusa... haha. Det gick ju jättebra!
- Jag fick verkligen vara med från början när fd. bästa kompis fd. pojkvän träffade en ny, jättetrevlig tjej. Vi satt i min soffa och hon tog första steget och messade honom (letade upp hans nummer på nätet). Nu bor dom ihop. Jippie. I samma veva kan jag känna att jag förlorade min vän. Det hade inte med att göra att han träffade ny tjej, utan att jag kände att jag inte kunde lita på henne. Ännu en gång funderade jag på varför jag inte kan behålla vänner. Väljer jag fel? Eller är det fel på mig? No answer yet.
- Jag började nätdejta. Fortsättning följer.
- Efter 15 dagars arbetslöshet så skrev jag detta: "På första dagen önskade hon solsken och ett jobb. På andra dagen var det solsken och de ringde om ett jobb flera mil bort. På tredje dagen ringde de igen... om frågade mer. Det är fortfarande solsken.
Kan önskningar slå in!??!
Jag velar: vill jag, kan jag?
Men nu tänker vi positivt. Jag är fortfarande attraktiv på arbetsmarknaden :D
" Detta var helt enkelt början på en ny resa...
- efter 19 dagars arbetslöshet gick jag på intervju. Och träffade mannen i mitt liv. Inte på ett kärleksplan dock.
- efter 29 dagars arbetslöshet så skrev jag ett inlägg om att jag hade fått jobb och att jag skulle flytta om en vecka. Här började allt snurra på riktigt. Hyra ut lägenhet (nej förresten byta lägenhet sedan hyra ut) - hitta ny lägenhet - flytta till byte av lägenhet - flytta till lägenhet i ny stad. SNURRIGT. Tydligen skriver jag i samma inlägg att jag fått fler jobberbjudanden. Ingen aning om vad det var för jobb... :)
- Jag fyllde år. M bodde hos mig. Mamma glömde min födelsedag. Jag glömde L´s katt. Vi festade och det var grymt.

Februari
- Började månaden med att flytta, till ny lägenhet i gamla staden. Pust.
- Jag anlände med min pappa till nya staden. En stad jag aldrig varit i - bara åkt igenom. Stort steg att lämna kära Värmland för andra gången i mitt liv. Första gången var ingen hit. Pappa sov över och jag var så utmattad att jag inte ens hörde att han snarkade.
- Vid denna tidpunkt hade jag kontakt med en kille från nätet. Som jag fortfarande hörs endel med - men vi har ännu inte setts. Hum?
- Jag hade även kärat ner mig i en kollega på förra jobbet, men vid denna tidpunkt började jag nog komma över den konstiga filuren något.
- Elvis hade födelsedagsfest som jag inte kunna komma på. Jag hade minst sagt nog med mitt eget.
- Jag gjorde första dagen på nya jobbet. Förvirrat som det alltid är - men med en bra känsla.
- Stolt över mig själv som faktiskt tog det här steget
- Firade alla hjärtansdag i ensamhet. Jag gjorde en vända på stan och klippte mitt hår.
- efter åtta dagar på nya jobbet erbjöd chefen mig att ta hand om utbildningar. Mitt första steg frammåt i organisationen.
Mars
- L var på besök. Vi gick på konsert, promenerade i hamnen, njöt av god mat, pratade massor, drack gott vin och kollade in staden
- Jag åkte på utbildning tsm med min chef. Här började jag få framtidstro och jag kände att jag kunde vara öppen och mig själv med min chef.
- Jag besökte Norrköping. Var till badhuset med Wille, drack massa vin med kusse och festade med L.
- Jag träffade en nätdejt. HEMSKT var det. Han var inget att ha. Han hade inte hittat sig själv.
- E & J var i stan så vi festade. J träffade mannen i sitt liv och vi gick på Kåren
- Jag tog över stora arbetsuppgifter från en kollega och hon sa typ upp sig.

April
- H hälsade på. Vi gjorde typ samma sak som när L var här. Promenad längst vattnet, besök på stan, middag ute, goda drinkar...
- Jag fick mitt första samtal om att en anställd gått bort. Det skulle komma 3 st likadana samtal till innan året var slut
- M hälsade på. Gjorde samma sak som när alla andra varit här... myyyys
- Familjen var också på besök. Vad vi gjorde?? Se ovan
- Jag gick på visning av bostadsrätt som var jättefin. Med facit i hand så borde jag ha köpt, men det gjorde jag inte och priserna gick upp.
- Jag gjorde ngr resor hem till Värmeland

Maj
inte så stor koll på vad som hände. Får leta upp almenackan.
- Kryssning med jobbet

Juni
- första steget togs till att återuppta kontakten med en vän jag förlorat.
- jag hade lite semester, prickade in perfekta veckor. Var vid Z´s sommarstuga. Spelade bilbingo. Hade en utbildning. Åkte till Falköping för FEEEEST. En av dom roligaste 2009.

Juli
- min dator kraschade
- min bil la av och jag har aldrig känt mig så ensam
- jag var på festival med H. Vi sov hos L som är en underbar killkompis
- Tankarna väcktes om Thailand.
- Min kusse skulle skilja sig med sin man. Nu är dom ihop igen men vi har typ ingen kontakt.

Augusti
- ovisst vad som hände?? Var på mosters fest i Norrköping i alla fall

Septemer
- Jag dejtade ännu en nätkille. Vi var inget för varandra. Men vi har en gemensam vän på facebook.
- Min chef var underbar
- Thailandsresan bokades
- Jag körde bil för första gången i Stockholm. Var på utbildning och började tveka på framtiden

Oktober
- Vi festade med jobbet
- Jag lärde känna en tjej i staden
- Jag var riktigt noijig över min bil.

November
- nånstanns här man började oroa sig för svininfluensa på riktigt?
- tog i alla fall sprutan. Stod i lååång kö
- Jag och min chef tyckte inte lika. Jag sökte andra jobb. Han gav mig högre lön och gav mig bra chanser till utveckling
- festade i Göteborg. Träffade alla gamla klassisar och hade roligare än någonsin!

December
- julfest med jobbet. Gryyyymt. Här förstod jag vad min chef gjort för mig - rörd
- såg Winnerbäck live. Bra som alltid
- jag är gladare än någonsin att året började i arbetslöshet
- firade jul hemma med familjen. En kort visit till släktstaden där vi träffade guddotter, kusine, moster,mormor, farmor, farbror. Sedan en lugn kväll med god mat, bra paket och spel med familjen. Avslutades i kyrkan. Mysigt som alltid
- höll en utbildning. Det gick bra och jag kände mer än någonsin hur mkt jag conectar med min kontaktperson där
- jag fick julklapp från ett av mina företag. Jätteröd och jättefint
- Träffade A som flyttat till Kina. Hon var här för att hämta upp sin kille vid flyget. Sååå skoj att se henne, jag är stolt över henne
- Gick ut på juldagen för första gången på länge. Hade kul, men med lite ångest som alltid
- Nyåret firade med familjen. Vi åt jättejättegod mat. Slappade framför tvn. Jag fick hålla pappa och syster vakna för att ha sällskap vid tolvslaget. Såg lite raketer och somnade.

Sammanfattning.(Flum)
Mkt jobbrelaterat som hänt. 2009 var året då jag började tro på mig själv. Min självbild som jag någonstanns hade. Att jag faktiskt är rätt driftig och kunnig. Att jag är ärlig och något att lita på. Mitt jobb har gett mig så himla mkt. Det handlar inte bara om jobb, utan om att få jobba upp den person jag faktiskt är. Det finns folk som alltid försöker ta ner mig, inte låter mig hållas och drömma. Så kommer det alltid vara. Men jag hoppas att grunden jag får nu kommer finnas kvar och att jag kommer ha kvar tron på mig själv. Jag är starkare och gladare. Saker fattas i mitt liv. Men jag har mig själv och jag är stolt över vad jag åstadkommit detta året.
Det kanske känns patetiskt att en chef kan utveckla en så? Jag vet inte. Men han har väckt det som vissa personer som sagt försökt att döda. Jag har fortfarande mina svagheter, men jag vet att dom kan vara styrkor i vissa lägen. Jag är faktiskt tacksam för dom här personerna som försökt ta ner mig. Jag tror det gjort att jag fått vetskap om mina dåliga sidor och faktiskt tänker på dom. Det är inte alltid jag handlar som att jag vet, men det gör jag. Sedan kan man inte ha full koll på sig själv, men jag anser mig faktiskt ha rätt god självbild.
Finns det någon som man ska tacka för det här året så är det helt klart min chef. Han har nämnts många gånger, det tog ett litet tag innan jag förstod. Men när jag väl gjorde det så har det gått på räls (nästan!).
Jag är så sjukt glad att jag tog steget, jag får tårar i ögonen när jag tänker på vad som hänt... Att ett år som börjar så dåligt kan bli en sån solskens historia!!
Det fattas saker i mitt liv det gör det. Jag sitter ensam i min lilla lilla lägenhet en fredagskväll och skriver detta. Jag deppar inte så mkt för det. Men skulle jättegärna ha ett socialt liv här. Jag saknar en hjärtevän. Men tills han dyker upp så har jag vänner som gör livet lite roligare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0